Saturday, January 1, 2011

Hepy new year 2011...

Setiap kali hati aku terusik nk berblog,mesti ada jer halangan yg mnghalang. knape? ok,sbab yang paling utama ialah aku kekeringan idea dan xtau nak ape yang aku nak bebelkan. padahal aku nie dikira agak suka la mmbaca blog2 orang lain. tapi xpelah,aku nie kan msih dianggap setahun jagung lagi dlm bidang blog mmblog nie...bak kata pepatah,baru nak belajar bertatih katakan..ceeeewahhhh.

Orang kata,tahun baru azam pun baru la yea. tapi ape azam tahun baru aku nie? setiap tahun aku berazam nak study rajin2 bagi result gempak..nak 2 la,nak nie la..tapi buatnye tidak. hehe...angan2 mat jenin...
ok,tamatlah bab azam tahun baru..bab seterusnya,esok merupakan besday adik aku yang ke-15...Hepy besday to you...Hepy besday to you...pejam celik,pejam celik dah besar rupanye adik2 aku nie yea. maknanya kakak diorang nie dah bertambah dewasa la walaupun ma slalu cakap yang aku nie perangai cam budak2 xcukup umur. ala...rilex la ma,orang baru nak manja2 tau...huk huk huk.

Masa kecik2 dulu,aku suke gadoh dgn adik aku yang sorang nie,name die FIKRI. ma aku cakap,kitorang nie dah mcm dog dgn cat..asal jumpe je,wrestling..last2,aku yg jadi tukang nangis. besa la,pmpuan kn lemah lembut serta manja...tp sjak aku dah duduk berjauhan dgn family,kitorang jadi smakin rapat ibarat isi dgn kuku...knape? sbabnye,adik aku nie sakit...sakit misteri yang sukar utk aku rungkaikan...ceeewah...berfalsampah plak aku arinie..sejak die sakit,aku la yang mnjaga dia slama sbln ibarat menatang minyak yang penuh...peribahasa lagi... setiap ari,aku akan buatkan air susu,sediakan air mandi,picit kepala dan berjaga dari mlm smpai pg...dah mcm jaga baby baru lhr plak...cam 2 lah ibaratnya..buruk ke baik,dia tetap adik aku. bak kata pepatah lagi sekali,air dicincang xkn putus. sebelum aku smakin mrepek,baik aku cepat2 tamatkan entry nie....tata


                                                            nie la dia,fikri & kakaknye...



bersama famili sblm blk ke upm
fikri,myzatul,ma & fatin



adik bongsu,farizuwan..



model tiang...huhu

No comments:

Post a Comment