Monday, January 3, 2011

Bengang ! Bengang ! Bengang !

Hari nie merupakan hari pertama aku masuk kelas selepas sbln aku bercuti sakan bagai nak rak. Okay,azam baru tahun kononnya nak belajar rajin2 dan penuh bersemangat serta beristiqamah. Tiba2 je mood azam baru aku telah dirosakkan oleh bbrapa perkara yang sangat menyakitkan hati aku nie.
Perkara2nya adalah seperti berikut okay :
  1. Berada dalam kelas Pemasaran yang agak mmbosankan dan aku xfaham ape yang lecturer 2 cakap. (kiranya masalah komunikasi yang xberkesan la )
  2. Aku xdibenarkan register subjek lain gara2 dikatakan masih berhutang. ( padahal yuran dah pun ditolak awal2 guna duit PTPTPN)
  3. Adik aku yang sakit dipukul cikgu gara2 pergi basuh muka kat toilet ( cikgu 2 memang nak cari pasal la )
  4. Kawan2 mengejek yang adik aku 2 penagih dadah ( suka2 hati korang jer,nak kena cili mulut 2 baru padan muka )

       Antara semua diatas,perkara yang paling menyakitkan hati aku yang tengah mendidih nie...kes adik aku kena pukul. Bukannya aku nak cakap yang adik aku tidak boleh dipukul oleh mana2 cikgu. Pada pendapat aku la sebagai seorang pelajar dan seorang kakak,janganla suka2 hati jer nak pukul pelajar 2. Selidik la dulu,jangan nak main redah jer. Dah la adik aku 2 sakit,jalan pun xlarat. Dari bulan Jun sampaila  sekarang dia xmakan nasi seperti orang normal. Tiap2 hari,dia minum air susu dengan milo. Ma aku pun xpenah jentik dia tau,tiap2 malam dok picit dan belai2. Maklumlah, anak sakit kan...Eeeeeee,pokok pangkalnya,aku bengang  la dengan cikgu 2.

To my brother,jgn lupe makan ubat n nasi...bru la cpt sembuh tau....

No comments:

Post a Comment